آزمايش در آزمایشگاه برای دست یابی به نتایج و رسیدن به هدف های گوناگون انجام می شود. به مصداق ضرب المثلی که می گوید: شنیدم فراموش کردم، دیدم به خاطر آوردم و عمل کردم آموختم، بدون انجام آزمایش یادگیری به آسانی حاصل نمی شود.
در آزمایشگاه است که فراگیران بخش عمده آموزش خود را دریافت می کنند. آنها ضمن آزمایش پدیده هایی را مشاهده می کنند که به ناچار باید درباره ی آنها و پیدایش آنها بيندیشد و برای توجیه آنها به آزمایش های تازه ای دست بزند و با این شیوه است که استعدادها شکفته می شود
اهداف آزمايشگاه زيست شناسي:
آشنايي با علوم زيستي از طريق کسب تجربه هاي مشهود.
درک بهتر قوانين زيستي در زندگي و شناخت نسبي پديده هاي اطراف و توانايي حل مسائل روزمره.
تقويت توانايي ذهني و افزايش انگيزه دروني.
تجزيه و تحليل موضوع هاي علمي.
رشد و پرورش روحيه خلاقيت، کنجکاوي و کاوشگري.
به کارگيري وسائل کمک آموزشي و انجام آزمايشات، به سبب فعال کردن حواس مختلف، يادگيري را برايتان عملي تر و دلپذيرتر مي سازد.
سعی و تلاش ما این است که تا آنجا که امکان دارد تمام امور توسط دانش آموزان صورت گیرد . و نقش معلم ومسئول آزمایشگاه به عنوان راهنما و هدایت گر کلی روند انجام امور خلاصه شود.
دانش آموزان بر اساس برنامه آموزشی آزمایشگاه در ساعات و زنگ های مقرر در آزمایشگاه حضور می یابند. و حضو ر آنها در ساعات دیگر جهت تحقیق ویا پرسش و ... مقدور می باشد.